Geçen yıl (2007-2008 Eğitim-Öğretim yılı) aynı dönemde "Öğretmenler dikkat! Tüm ders notları 5 (Beş) olan öğrenci takdir alamıyor?" başlıklı yazıda ele aldığımız sorunlar halen devam etmektedir.
MEB e-Okul Sisteminde yapacağı küçük bir değişiklikle çok büyük bir sorunu ortadan kaldırabilecekken maalesef bu yıl da bu soruna kulağını tıkamıştır.
Şimdi bu yazıyı okuyanlar "e-okul sistemi var, veli oraya girer, oradan okur ve hesaplar her şeyi diyebilir" fakat unutulmamalı ki karne velinin elinde bulunan tek belgedir ve bu belge veliler tarafından önemsenen yıllarca saklanan bir belgedir.
Sorunlara ve kısa çözümlere bir bakalım:
1- Öğrenci ya da veli karneyi eline aldığında orada öğrencinin dönem notunu (5’lik sistem not) görecektir. Yani Dönem puanını (100’lük sistem puan) göremeyecektir. Bunu yapmak çok zor değildir. Karneye yansıtılabilirdi.
2- Puanını görmeyen öğrenci doğal olarak teşekkür ya da takdir belgesi alıp almayacağını hesaplayamayacaktır.
3- Ya da geçen yıl da ifade ettiğimiz gibi tüm dersleri 5 olan öğrenci bu 5 leri (84,99) dan almışsa karneye göre Takdir belgesi beklerken Teşekkür Belgesiyle karşılaşmanın şokunu yaşayacaktır.)
4- Ya da tüm dersleri 69,99 dan 4 olan bir öğrenci karnesinin tamamı 4 olduğu halde hiçbir belge almamakla karşı karşıya kalacak ve bu anlamsızlığı karneye bakarak çözemeyecektir.
5- MEB daha önceki yıllarda yaptığı açıklamalarda öğrencinin önceki yıl ortalamalarını karneye yansıtacağını belirttiği halde ve karnede böyle bir hane yer almasına rağmen bu konuda da adım atılmamıştır.
Bu kadar basit bir konuda dahi uyarıları dikkate almayan MEB maalesef öğrencilerle okul idarelerini ya da öğretmenleri karşı karşıya getirmektedir. Çünkü yukarıdaki sorunların hesabını öğrenci ya da veli, öğretmen ya da okul idaresine sormaktadır.
Teşekkür Ya da Takdir Hesabına Gelirsek
Yeni sistemde Teşekkür ve Takdir Belgesi alabilmek için; Türkçe dersi 55,00’dan aşağı olmamak ve diğer derslerin tümünden 45,00’dan aşağı olmamak kaydıyla Dönem sonu itibari ile
Teşekkür için 70,00-84,99
Takdir için ise 85,00-100 puan ortalamasına sahip olmak gerekiyor.
Bir derse ait Puanı Haftalık Ders saatiyle Çarparsak o derse ait Ağırlıklı Puanı Buluruz.
Bu işlem tüm dersler için yapılır ve dersler için bulunan ağırlıklı puanlar toplanır.
Çıkan sonuç puanlamaya katılan derslerin haftalık ders saatlerinin toplamına bölünerek o döneme ait dönem sonu Puan ortalaması bulunur.
(Örneğin ilköğretim 6.sınıfta bir haftada toplam 30 saat ders vardır 1 saat olan Rehberlik ve 2 saat olan Seçmeli Derslere not ve puan verilmediğinden haftalık ders saatlerinin toplamı 27 olacaktır.)
Yani öğrencinin her ders için hesaplanan ağırlıklı puanları toplanıp 27 ye bölünecektir ve çıkan sonuç 70,00-84,99 ise Teşekkür, 85,00-100 aralığında ise Takdir Belgesi alınacaktır.
VELİLERE UAYRI:
Karnenin, çocuğun başarısından ziyade derslerinde bazı eksikliklerinin olduğunu gösterdiğini söyleyen Çekem, şöyle devam etti; "Karnenin öğrenciye ve veliye verilen bir uyarı belgesi olduğunu altını çizdi. Çekem, ailelere, çocuklarının karne korkusunu yenmelerini sağlamak ve istenmeyen bazı davranışların oluşmasını önlemek için, şimdiki başarısızlığın ileriki yıllarda başarıya dönüşebilmesi adına, en önemlisi de ana ile baba karnesindeki zayıf notlardan kurtulabilmek yolunda, çocuklara karne zamanı olumlu yönde yaklaşılması gerektiğini ifade etti.
Çekem, şu uyarılarda bulundu; "Çocuğunuzun karnesiyle ilgili duygularınızı, çocuğunuzun kişiliğini incitmeden net bir şekilde anlatın. Başarılı olabilmesi için, onun arkasında olduğunuzu kendisine hissettirin. Çocuğunuzu kesinlikle suçlayıp yargılamayın. Ona "tembel tavuk, geri zekalı…" gibi isim ve lakaplar takmayın. Seni kaportacıya işçi olarak göndereceğim, okuldan alacağım gibi tehditler savurmayın. Onu eleştirip, emirler yağdırmayın. Arkadaşlarıyla, kardeşleriyle, komşularınızla kıyaslamayın. Unutmayın, o herkesten farklı olan ve sadece kendine benzeyen bir bireydir. Çocuğunuzu kesinlikle aşağılamayın. Hele arkadaşlarının yanında buna sakın kalkışmayın. Onun kendine olan güven duygusunu zedelemiş olursunuz. Çocuğunuza sürekli olarak cezalandırma, bağırma gibi davranışlarla yaklaşmayın. Çocuğun kendi karnesiyle ilgili olarak anlattıklarını dinleyin. Onun düşüncelerine önem verin. Her ana-babanın çocuklarıyla ilgili bazı beklentileri vardır. Bunları onunla konuşun. Çocuğunuzun karnesinde zayıflar olabilir. Ona açık bir kapı bırakın, kendini affettirebilmesi için bir yol gösterin. Çocuğunuzun ders başarısızlığının giderilebilmesi için, beraber çözüm yolları arayın. Çocuğunuzun zayıfı var diye ona yaz tatilini zehir etmeyin, dinlenmesine fırsat verin. Ancak eksikliklerini gidermek için onunla beraber uygun bir plan yapın ve bunu uygulayın. Çocuğunuza, karnesi iyi de olsa kötü de olsa sizin onu seveceğinizi ve onun arkasında olacağınızı hissettirin. Çocuktan başarı beklerken, onun kapasitesini de bilmek gerekir."
Yersiz kıyaslamaların, olumsuz sonuçlar doğurabildiğine dikkat çeken Çekem, her karne döneminde başarısızlık sorunu nedeniyle psikiyatriste başvuran öğrenci sayısı arttığının altını çizdi.
Bu çocukların başarısızlık nedenleri araştırıldığında, ailedeki iletişim bozuklukları, ana, babanın çocuğun kapasitesinin üstünde beklentilere sahip olması ve psikiyatrik rahatsızlıkların ön plana çıktığını kaydetti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder