BİR FATİHA DA SENDEN OLSUN

KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ? TIKLA DA GÖR

             Allah (cc), Kuran-ı Kerim’de Ankebut suresi   55. ayetinde:” Her canlı ölümü tadacaktır.”diyor. Bizler ve bu yazıyı siz...

20 Haziran 2012

TORTUM DEMİRCİLER KÖYÜNDE SULAMA SIKINTISI


Köyümüzde çaydan gelen sudan  her yıl sırasıyla:
1. Garcegin hark
2. Yukarki hark
3. Orta hark
4. Cevizinönünün hark olmak üzere üç  ila dört  hark su arasında suyu bulunmaktaydı. Yani aynı anda bu saydığımız mevkilerde su suvarma işleri görülebiyordu.Bu yıl durum vahim.Şöyleki bu yılki duruma bakılırsa Düz dibinde su suvaran birisi eskisi gibi ordan gelip Garceg'e ya da başka bir yere su suvarmaya gidemeyecek.Çünkü bu yılki suyun tamamı bir hark suyun yarısı.Suyun yetersizliğinden dolayı şimdilik bostan harici ağaçları sulamak yasak.
Sulama sıkıntısına bir çözüm olarak öngörülüp yapılan göletse su tutmaması nedeniyle zaten istenilen amaca ulaşılamamıştı.Galiba görünen o ki her yıl alışık olduğumuz:
- Vallah ben 3 gündür sıra beklerem,
- Yimin ederem ben senden önce geldim,
- Bir sigara içimlik yer,
- Megel boyu, 
- Ele elen al ufala,
- (Dibinin teni gurumadan)daha toprak suyu ettiğim yok,
- Ele külli gurudi,
- Dirileceği yokta gine de bi dibini ısladak,
 gibi zaman zaman bizi güldüren ifadeler sonunda gerçek olacak.Kurudu
diye diye Kurutttuk vesselam.
Her yaz su suvarmadan dolayı kırılan kalpler görünen o ki ya daha da şiddetlenecek ya da ona fırsat vermeden kuruyup mahsul ümitlerini bir kenara itecek.
Aslında her olayda çıkarılması gereken bir ders vardır.Kim bilir belki dört  hark su varken birbirlerini kırıp incitenler hatta kimi zaman yalanlarla da iyice pekiştirenlere (hepimiz dahiliz)  kullarıma bir ders olsun diye Allah(cc) Teala böyle bir manzara çıkardı karşımıza.
Ne dersiniz?
Başımdan geçen bir anımı paylaşmak istiyorum.
Bir sabah erkenden kalkıp küreği omuzuma alıp ayaklarıma da kara lastiği giyip Toppuzlu denilen mevkiye -40 dönümlük bostanımızı (!)- (Köyümüzdeki bostanların tümü 40 dönüm etmez) bostanı sulama  için evden çıktım.Garcek mevkisinin yukarısına geldim.Bostanını sulayan ve yanında duran adamlara selam verdim.Sıraya girdim. Benden sonra ..... Amca geldi.O da benden sonra sulama sırasını aldı.Yazdan yaza köye geldiğim için köylülerimizin konuşmalarını gözlemledim. Üç beş saat sonra sıra bana gelecekken yanımdaki ..... Amca ile sohbet ediyorduk. Derken  ...... Amca :
-Aha bir mazarrat geliyor, dedi.
İlk önce bir şey anlamadım. Dönüp baktığımda uzaktan kürek omzunda bir delikanlı görünce ona dediğini anladım.Eve geldim babama ..... Amcanın niye öyle söylediğini sorunca babam:
- Oğlum, Senden sonra sulama yapacak ..... Amca ondan sonra kimse olmadığı için tarlasını rahat rahat sulayacaktı.Ama o gelince acele ettirecek.  ..... Amca rahat sulama yapamayacak dedi. Şimdi küreği alıp sulamaya gidince sulama yapan ve yanındakilerin:
-Aha bir mazarrat geldi, dediklerini duyar gibi oluyorum.
Siz de mazarrat mısınız?
Not:Bostan sulama anılarınızı iletişim adresine gönderirseniz sitemizde yayınlayabilirim.

Hiç yorum yok:

ERZURUM'DA HALI YIKAMA SİZE BİR TELEFON KADAR YAKIN

TOMURCUK HALI YIKAMA
0442 214 19 34
0533 371 19 33

IŞILTI HALI YIKAMA
0442 242 05 97
0530 175 3414

POLAT HALI YIKAMA
0534 334 59 08
0 507 046 83 47

BURSADAKİ TORTUM DEMİRCİLER KÖYLÜLERİNİ MİLLETÇE ALKIŞLIYORUZ

Bursa'da yaşayan köylülerimiz ayda bir 27 hane reisi olarak toplanıyor. Kuranı Kerim okuyor, dua ediyor, birbirlerinden haberdar oluyor.
HABER YENİ FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ