Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Prof. Dr. Davut Dursun, bu duruma dikkat çekerek, "Bu veriler çocukların medya karşısındaki pasif durumunu ortaya koyması anlamında çok önemli." dedi. RTÜK tarafından düzenlenen 'Medya Okuryazarlığı Dersinin Yaygınlaştırılması Paneli'nde konuşan Başkan Dursun, şu ilginç bilgiyi dinleyicilerle paylaştı: "Çocuklar, 900 saat okulda vakit geçiriyor, bin 200 saat ise televizyon karşısında vakit geçiriyor. Bu, şu demektir: Çocuklar, okuldan çok televizyondan etkileniyorlar. İlköğretim çağını tamamlamış bir çocuğun, yaklaşık olarak 100 bin kadar şiddet sahnesi, 8 bin ölüm ya da öldürme sahnesi izlediği varsayılıyor. Bu kadar yüksek oranda şiddet sahnesi izleyen bir çocuğun zihninin nasıl bir zihin olacağını tahmin etmek zor değil."
Prof. Dr. Davut Dursun, televizyonun şiddet ve pornografi gibi olumsuz davranışlara karşı izleyiciler üzerinde duyarsızlık meydana getirdiğini ve çocukların fiziki, sosyal ve ahlaki gelişimini olumsuz yönde etkilediğini belirtti. RTÜK'ün, çocukların ve gençlerin korunmasına ilişkin bir dizi tedbir uyguladığını anlatan Davut Dursun, panelin konusu olan 'medya okuryazarlığı' dersini buna örnek gösterdi. Dursun, Türkiye'de medya okuryazarlığı dersinin 2006-2007 eğitim-öğretim yılında 5 pilot ilde uygulanmaya başlandığını hatırlattı. Dursun, 2007-2008 eğitim-öğretim yılından itibaren de seçmeli ders olarak ülke geneline yaygınlaştırıldığını anlattı.
Dursun, medya okuryazarlığı dersinin zorunlu hale gelmesi konusunda da, "İletişim teknolojilerindeki baş döndürücü gelişmelerden dolayı müfredat demode olabiliyor, bu nedenle müfredat yeniden gözden geçirilmeli, bu ders iletişim fakültesi mezunları tarafından verilmeli, dersin daha çok öğrenci tarafından seçilmesi için okul yöneticileri yönlendirici rol oynamalı." açıklamasını yaptı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder