BİR FATİHA DA SENDEN OLSUN

KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ? TIKLA DA GÖR

             Allah (cc), Kuran-ı Kerim’de Ankebut suresi   55. ayetinde:” Her canlı ölümü tadacaktır.”diyor. Bizler ve bu yazıyı siz...

04 Aralık 2008

TEMİZLİK İMANDANDIR

HABER YENİToplumumuzun % 95'inin üzerinde müslüman olan ülkede yaşıyoruz.Temizliğinin imandan olduğunu biliyoruz.Her hususta temizliğe önem vermeliyiz. Evinizde, elbiselerinizde, vücudunuzda, iş yerinizde. Çünkü bu din, temizlik üzerine kurulmuştur.Uzun zamandır yazmayı düşündüğüm bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum.
İnsanlar beden temizliğine ve çevre temizliğine yeterince önem vermiyor.Bu kanıya nerden vardım?
Umumi tuvaletlerin kullanımı ve çevreye dökülen çöplerden.Türkiyede birçok şehir gezdim,gözlemledim.Eğitimci olmam sebebbiyle de başta okul, cami, askeriye, hastahane tuvaletlerinin ortak kullanılmasına umumi tuvalet denir.Bu tuvaletlerin hepsinde aynı şeyi gözlemledim:
TUVALETLER PİSLİKTEN KULLANILAMAZ DURUMDALAR
İnsan evindeki tuvaleti nasıl kullanıyorsa umumi tuvaletleri de öyle kullanmalı.Tuvalet adabını da bilmediğimizi ifade edebilirim.Kısaca tuvalet adabından bahsedelim.
Tuvalete girmeden önce elbisemize dikkat etmeliyiz.
Gerekli önlemi aldıktan sonra tuvalet taşına oturmalıyız.
İhtiyacımızı giderdikten sonra temizlik(taharet)yapmalıyız.İlk önce tuvalet kağıdı sonra sol elimizin işaret ve baş parmağı hariç kalan üç parmağımızla temizliği yapmalıyız. Ardından tekrar tuvalet kağıdı kullanmalıyız.
Sonra hedefi on ikiden vuramamışsak tuvalet fırçasıyla tuvalet taşını temizlemeliyiz.
Bol bol su dökmeliyiz.
Tuvaletten çıktıktan sonra ellerimizi mutlaka sabun ya da sıvı sabunla yıkamalıyız
Tuvalette bir şey yememmeliyiz,içmemeliyiz ve çiğnememeliyiz.
Tuvaletin kapılarına "şafak 135, seni seviyorum aşkım, gecelerin kralı25,boya badana yapılır 0535 123 45 67 ,bu yazıyı buraya yazmayın,aşk bir sudur onu iç kudur yazıları ile ünlü ressam edasıyla resim" çizmeyin.Tuvaleti kulananlara sorsan ben yapmadım cevabını verirler.Kimse kabul etmez.Çünkü kapıya yazılanları ve çizilenleri cinler ve periler yapar. :):):)
Ayakta idrar yapılmamalıdır.
En büyük yanlışlığı da şurada yapıyoruz:Kendi evimizde ve toplum içinde yapmadıklarımızı tek başımızayken yapıyoruz.
Evimizdeki tuvaleti itinayla kullanıyoruz,evimizin odasına, mutfağına ve salonuna çöp atmıyoruz.Ama umumi tuvaletleri kullanırken dikkat etmiyoruz.Halbuki evdeki tuvaleti 4-5 kişi kullanırken umumi tuvaleti herkes kullandığı için daha çok dikkat etmeliyiz.Evdeki çöpleri evden uzaklaştırmakla temizlik olmaz.Eğer mutfakta yumurta kırıp kabuğunu camdan sallarsan,pet yağ şişesini atarsan, limon kabuğunu fırlatırsan,demlikteki çay otunu serpersen ve çöp bidonuna yaklaştığında elindeki çöpleri basket atmaya çalışırken atamayıp çöpleri yere savurup hiçbir şey olmamış gibi gidersen sonra da temizlikten,müslümanlıktan dem vurursan bu sana yakışmaz. Temizliğe insan ilk önce kendinden başlamalıdır.
Başta anne babaya,öğretmenlere ve din görevlerine büyük görev düşüyor.Geleceğimizin teminatı olan sevgili gençleri iyi bir şekilde yetiştirmezseniz büyük vebal altındasınız haberiniz olsun.

Bu arada başta köyümüz muhtarı Ömer Kaya 'ya, Ehreklilere ve öldükten sonra amel defterim kapanmasın diyen Ehrekli hayırsevere de iletişim adresimize gelen bir maili(elektronik mektubu)sansürsüz yayınladıktan sonra bir önerim olacak.İşte mail:
EHREKTE OTURAN EHREKLİLER!
KÖYÜMÜZ GÜZEL HOŞ DA BU YAZ TEMMUZ AYINDA BURSA'DAN BURSALI BİR MİSAFİRİ KÖYÜMÜZÜ GEZDİRMEK ÜZERE GETİRDİM.
CAMİNİN TUVALETLERİNE GÖTÜRMEK ZORUNDA KALDIM.İNANIN ÇOK UTANDIM. BÖYLE BAKIMSIZ BİR TUVALETLE HİÇ KARŞILAŞMAMIŞTIM.
  • SAÇ KAPILARI YARIYA KADAR ÇÜRÜMÜŞ DÖKÜLMÜŞ
  • SULARI KESİK AKMIYOR
  • TUVALETİN HER TARAFI PİSLİK İÇİNDE
İNSAN HELE BİR MİSAFİR GELDİĞİNDE ÇOK MAHCUP OLUYOR.
SELAMLAR
Bu maili aldıktan sonra iki hafta sonra köyümüzde kanalizasyon boruları değişiyor.Köy muhtarımız Ömer Kaya'ya ve yapılamasında emeği geçen herkese teşekkür ederim.Hane başına 13 metre kanal kazmak için gittim.Bu maili yazan kişiye hak vermek durumunda kaldım.
ÖNERİ:Geliniz.Birlik olalım. İlkbahar ayında köyümüzün umumi tuvaleti olan camimizin tuvaletini yaptıralım.Ehreklilere önemle duyurulur.Hane başı 20 YTL verilirse lüks tuvalet yapılır.
Köyümüzden çıkan esnaflardan destek bekliyoruz.
Esnaflarımızı görmek için tıklayınız




Hiç yorum yok:

ERZURUM'DA HALI YIKAMA SİZE BİR TELEFON KADAR YAKIN

TOMURCUK HALI YIKAMA
0442 214 19 34
0533 371 19 33

IŞILTI HALI YIKAMA
0442 242 05 97
0530 175 3414

POLAT HALI YIKAMA
0534 334 59 08
0 507 046 83 47

BURSADAKİ TORTUM DEMİRCİLER KÖYLÜLERİNİ MİLLETÇE ALKIŞLIYORUZ

Bursa'da yaşayan köylülerimiz ayda bir 27 hane reisi olarak toplanıyor. Kuranı Kerim okuyor, dua ediyor, birbirlerinden haberdar oluyor.
HABER YENİ FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ