BİR FATİHA DA SENDEN OLSUN

KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ? TIKLA DA GÖR

             Allah (cc), Kuran-ı Kerim’de Ankebut suresi   55. ayetinde:” Her canlı ölümü tadacaktır.”diyor. Bizler ve bu yazıyı siz...

18 Temmuz 2008

HELAL VE HARAM LOKMA

Doğruların yardımcısıdır Allah(cc).İslam helal kazanmanın önemini belirtmiş.İnsanları çalışmaya teşvik etmiştir.Haksız kazancın iyi olmadığını belirtmiştir.Helal lokma yiyenlerin sonunun daima iyi olduğunu vurgulamıştır. Aşağıda bir hikaye okuyacaksınız. Hazır olun.
Gencin birisi Kabe'de hep:" Ey doğruların yardımcısı olan Allahım!Ey haramdan sakınanların yardımcısı olan Allahım,sana hamdü sena ederim."diye dua eder.Biri sorar:"Neden hep aynı duayı ediyorsun,başka dua bilmiyor musun?"
O da şöyle analtır:7-8 sene önce yine Kabe'de iken içinde 1000 altın bulunan bir torba buldum.İçimden bir ses:"Bu altınlarla şunları şunları yaparsın!"diyordu.Kendi kendime :"Hayır bu benim değil başkalarının ,kullanmam haram olur."dedim.Bu sırada birisi,"Şöyle bir torba bulan var mı?"diye bağırıyordu.Çağırdım onu.Torbayı tarif etti."İçinde 1000 altın vardı."dediTorbasını verdim.Adam bana torbadan 30 altın verdi.
Pazara gittim.Temiz yüzlü genç bir esiri döverek satıyorlardı.Gencin temizliği dikkatimi çekti."Bu esir için kaçaltın istiyorsunuz?"dedim.30 altın dediler.Altınları verip genci satın aldım.Bir iki yıl geçti.Genç çalışkan ve edepliydi.
Bir gün onunla giderken karşıdan 3 kişi geliyordu.Genç bana dedi ki:"Efendim,ben Fas emirinin oğluyum.Bu gelenler babamın adamları.Beni buldular.Senden beni stın almak isterler.Sen iyi insansın,30.000 altından aşağı beni satma!O kişiler yanıma geldi."Bu esiri bize satar mısın?"dediler.Satarım;ama 30.000 altın isterim.Uzun bir pazarlıktan sonra kabul ettiler.Altınları verip genci alıp götürdüler.
Ben bu altınlarla iş yeri açtım, ticaret yaptım,çok zengin oldum.Bir gün yakınlarımdan biri:Çok zengin bir ailenin iyi bir kızı var,Babası yeni vefat etti.Onu sana alalım.Ne dersin?Kabul ettim.
Nikah kıyıldı.Deve yükleri ile çeyizini getirirken devenin birindeki torba dikatimi çekti.Karıma:"Bu nedir?"dedim.İçinde 970 altın var,babamKabe'de bir zaman bunu kaybetmiş.Bulan kimse de 30 altın vermiş.Kalanını da bana hediye etti çeyizine koyarsın."dedi.
Demek ki bulduğum altınlar benim rızkımmış,vermeseydim bana haram yoldan gelecekti.Şimdi helal yoldanyine bana geldi.Bana yardım edip haramlardan koruyan,nice nimetler ihsan eden Allahım'a hamd ederim.
Acı da olsa, doğruları söyleyin.
Takdirden ötesi yok.
Nasipten ötesi yok.

Hiç yorum yok:

ERZURUM'DA HALI YIKAMA SİZE BİR TELEFON KADAR YAKIN

TOMURCUK HALI YIKAMA
0442 214 19 34
0533 371 19 33

IŞILTI HALI YIKAMA
0442 242 05 97
0530 175 3414

POLAT HALI YIKAMA
0534 334 59 08
0 507 046 83 47

BURSADAKİ TORTUM DEMİRCİLER KÖYLÜLERİNİ MİLLETÇE ALKIŞLIYORUZ

Bursa'da yaşayan köylülerimiz ayda bir 27 hane reisi olarak toplanıyor. Kuranı Kerim okuyor, dua ediyor, birbirlerinden haberdar oluyor.
HABER YENİ FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ