BİR FATİHA DA SENDEN OLSUN

KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ? TIKLA DA GÖR

             Allah (cc), Kuran-ı Kerim’de Ankebut suresi   55. ayetinde:” Her canlı ölümü tadacaktır.”diyor. Bizler ve bu yazıyı siz...

07 Şubat 2017

Cennette eşler kavuşacak mı?

Soru:
“Cennette eşler beraber olacaklar mı? Dünya kadınları mı huriler mi daha üstündürler?”
Cevap:
Birbirlerini Allah için seven müminlerin aile fertleri cennette birlikte olacaktır. Allah (c.c.) şöyle (mealen) buyurmaktadır:
* “Onlar Adn cennetine girerler. Babalarından ve çocuklarından iyi olanlar da kendileriyle beraberdirler. Onları tebrik için her bir kapıdan giren melekler diyecekler ki:
Sabrettiğiniz için size selam olsun. Bu, dünya hayatının ne güzel neticesidir.” (Ra’d Sûresi: 23)
* “Siz ve eşleriniz cennete girin. Orada ağırlanıp sevindirileceksiniz.” (Zuhruf Sûresi: 70)
* “İman edenleri ve onlara iman ile tâbi olan nesillerini cennette birbirine kavuşturacağız” (Tur Sûresi:21)
* Ümmi Seleme validemiz (r.anha) anlatıyor:
Ya Rasulallah! Allah’ın iri gözlü hurileridir. (Vakıa Sûresi: 20) ayetini anlatır mısın? Dedim. Bana:
“Onlar beyaz tenli, iri gözlü,
karakuşun kanatları gibi sürmelidir” buyurdu.
“Ya Rasulallah! Allah’ın sanki o kadınlar birer yakut ve mercandır” (Rahman Sûresi: 58) ayetini açıklar mısın? Dedim. Rasulallah (s.a.v.)bana:
“Onlar el değmemiş sedefteki inci gibi güzeldirler” buyurdu.
“Ya Rasulallah! Allah’ın O cennetlerde iyi ahlâklı güzel kadınlar vardır” (Rahman Sûresi:70)ayetini açıklar mısın? Dedim. Bana:
“Onlar çok güzel huylu ve güzel yüzlüdür” buyurdu.
“Ya Rasulallah Allah’ın “Onlar toz konmamış yumurta gibidirler” (Saffat Suresi:49) ayetini açıklar mısın? Dedim. Bana:
“Onlar yumurtanın zarı gibi beyaz ve naziktirler” buyurdu.
Ya Rasulallah! Allah’ın “kocalarına sevimli ve birbirlerinin akranlarıdır” (Vâkıa Suresi: 37) ayetini açıklar mısın? Dedim. Bana:
“Onlar dünyada ihtiyar, gözleri çapaklı, saçları ağarmış ve zayıf olarak ölmüşken Allah onları cennette bâkire, kocalarına sevimli, âşık ve birbirlerinin akranı kılacak”
buyurdu.
Ya Rasulallah! Dünya kadınları mı üstün, yoksa iri gözlü huriler mi? dedim. Buyurdu ki:
Elbisenin yüzü astarından kıymetli olduğu gibi dünya kadınları da hurilerden üstündürler, buyurdu.
Neden Ya Rasulallah? Dedim. Rasulallah (s.a.v) Efendimiz bana:
Namazları, oruçları ve takvaları sebebiyle Allah onların yüzlerini nurlandırır. Onların tenleri beyaz, elbiseleri yeşil, zinetleri sarı, buhurdanlıkları inci, tarakları incidir.
Onlar şöyle derler: Biz burada ebedi kalıcıyız. Biz sevimli ve mutluyuz. Asla üzülüp sıkılmayız. Her şeye razıyız. Ne mutlu kendilerine eş olduğumuz ve bize eş olan
kimselere.
Ya Rasulallah! Bizim kadınlarımızdan dünyada iki, üç ve dört kocaya varanlar, cennette bunlardan hangisi kocası olacak? Dedim. Rasulüllah (s.a.v.)
Ümmü Seleme o kadın evlendiği erkeklerden huyu en güzel olanı seçerek, “Onu bana eş kıl diyecek. Ümmü Seleme huyu güzel olan hem dünyada hem ahirette mutludur.
İki âlemin de mutluluğuna kavuşur buyurdu. (et-Tergib ve’t-Terhip: 7/369)

Hiç yorum yok:

ERZURUM'DA HALI YIKAMA SİZE BİR TELEFON KADAR YAKIN

TOMURCUK HALI YIKAMA
0442 214 19 34
0533 371 19 33

IŞILTI HALI YIKAMA
0442 242 05 97
0530 175 3414

POLAT HALI YIKAMA
0534 334 59 08
0 507 046 83 47

BURSADAKİ TORTUM DEMİRCİLER KÖYLÜLERİNİ MİLLETÇE ALKIŞLIYORUZ

Bursa'da yaşayan köylülerimiz ayda bir 27 hane reisi olarak toplanıyor. Kuranı Kerim okuyor, dua ediyor, birbirlerinden haberdar oluyor.
HABER YENİ FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ