BİR FATİHA DA SENDEN OLSUN

KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ? TIKLA DA GÖR

             Allah (cc), Kuran-ı Kerim’de Ankebut suresi   55. ayetinde:” Her canlı ölümü tadacaktır.”diyor. Bizler ve bu yazıyı siz...

22 Ocak 2012

Erzurum'da binlerce insan, 1001 hatim duasına 'amin' dedi


Erzurum'da 1533 yılında başlayan 1001 hatim geleneği bu sene ayrı bir coşku ve heyecanla gerçekleştirildi.

Geçtiğimiz yıl bu gelenek kapsamında 11 bin 336 hatim indirilirken bu yıl sayının 16 bin 900'e ulaştığı, bayanların okuduğu hatimlerle birlikte sayının daha da artacağı belirtildi. 16 Aralık 2011'de başlayıp 15 Ocak 2012'de sona eren hatim okuma programı için Ulucami'de hatim dua merasimi düzenlendi. Sağlık Bakanı Recep Akdağ'ın da katıldığı dua merasimine âmin demek için Ulucami'ye gelen vatandaşlar izdihama neden oldu.

Erzurum'da her yıl Aralık ayının 15'inde başlayan 1001 hatim programı bir ay devam ediyor. Sonraki yılın Ocak ayının 15'inden sonra ilk cumada da okunan hatimlerin dua programı yapılıyor. Erzurum ve Erzurumluların Kur'an'la iç içe olmasına vesile olan bu gelenek, şehirde bayram havası yaşanmasını sağlıyor.

Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi Yusuf Altaş, dua programının konuşmalar kısmında cemaate Kur'an'ın Müslüman'ın hayatındaki yeri ve önemini anlattı. Erzurum Ömer Nasuhi Bilmen Dini Yüksek İktisat Merkezi Müdürü İsmail Akbulut ise bu geleneğin nasıl ortaya çıktığı konusunda bilgiler sundu. Erzurum Müftüsü Yakup Arslan hatim duası okudu. Erzurum Müftülüğü, yarın da sadece bayanların katılacağı bir program tertipledi. Erkekler için yapılan programa yaklaşık 9 bin kişi katıldı. Ulucami içerisinde oturacak yer bulamayan cemaat, sırt sırta secde yapıp cuma namazını kıldı.

İhsan Akpınar

Hiç yorum yok:

ERZURUM'DA HALI YIKAMA SİZE BİR TELEFON KADAR YAKIN

TOMURCUK HALI YIKAMA
0442 214 19 34
0533 371 19 33

IŞILTI HALI YIKAMA
0442 242 05 97
0530 175 3414

POLAT HALI YIKAMA
0534 334 59 08
0 507 046 83 47

BURSADAKİ TORTUM DEMİRCİLER KÖYLÜLERİNİ MİLLETÇE ALKIŞLIYORUZ

Bursa'da yaşayan köylülerimiz ayda bir 27 hane reisi olarak toplanıyor. Kuranı Kerim okuyor, dua ediyor, birbirlerinden haberdar oluyor.
HABER YENİ FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ