okutmuştu ve arkadaşa şöyle deşmişti, bu okuduğun ihlas suresini muhafaza et bir gün size lazım olur..
BİR FATİHA DA SENDEN OLSUN
KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ? TIKLA DA GÖR
Allah (cc), Kuran-ı Kerim’de Ankebut suresi 55. ayetinde:” Her canlı ölümü tadacaktır.”diyor. Bizler ve bu yazıyı siz...
30 Kasım 2016
O günler ne güzel günlerdi
Bismillahirramanirrahim
O günler ne güzel günlerdi
Bütün hamtlar
ve övgüler Allahu Teâlâ’ya mahsustur. Kâinatın zerresi adedince, Salât ve selam
Âlemlerin Efendisi, Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v.) ‘e âline ve ashabına
olsun.
Allahumme salli ala Muhammed’in ve ala
ali Muhammed
Değerli
okurlarım!. Yıl 1990- İstanbul Güngören ilçesi, Söğütlü cami in’de görev yaparken,
“Beyazıt camii imam hatibi merhum kurra
hafız İsmail Biçer hocamdan öğrendiğim maharici huruf “ dersini sizlerle
paylaşıyorum.
Meharici
huruf harflerin ağızdan çıkışları. Kuran-ı Kerim Arapça bir kitaptır.
Arap
alfabesine göre yazılmıştır. Kur’an-ı Kerim’in yazıldığı Arap alfabesinde, yer
alan 28-harf vardır.
Bu
harfler genizden-dudaktan-boğazdan-dilden- ve ağız boşluğundan olmak üzere
5-azadan çıkmaktadır.
Rahmetli hocam kendisinden meharici
huruf dersi almaya gelen her öğrencisine Hafızmısın diye sorardı. Hafız değilse,
hafız olmasını tavsiye ederdi. Öğrencilerin ekseriyeti hafızdı. Bu derslere diğer
illerden gelen arkadaşlarda vardı.
Öğrencilerin bir kısmı, cami
görevlisi, bir kısmı kuran kursu öğrencisi, bir kısmı orta, lise ve yüksek okul
öğrencileriydi. İlk gelen öğrencisine İhlâs suresini okurmusun derdi, öğrencisi’de
okurdu, bu fakirede ihlâs suresini
okutmuştu.
Bir arkadaş yine okumak için
gelmişti onada ihlâs suresini
okutmuştu ve arkadaşa şöyle deşmişti, bu okuduğun ihlas suresini muhafaza et bir gün size lazım olur..
okutmuştu ve arkadaşa şöyle deşmişti, bu okuduğun ihlas suresini muhafaza et bir gün size lazım olur..
Biz bir mana verememiştik
daha sonra anladık ki öğrenci işin orijinalini hocamdan öğrenince kendi
seviyesini anlayacaktı.
Her gelen öğrencisine teyip
getirmesini söylerdi, öğrenci ikinci gelişinde teyiple beraber gelirdi, hocamda
öğrencinin teyibine harfleri “Şöyle
okurdu.”Bu birinci aşama, Allahu Ekber, diyerek bütün hafleri elif
harfinden başlayarak “üsrün “esre “ötreyle, e- i- ü- diye bütün harfleri okurdu.
Bunu tekrar tekrar
dinlemesini söylerdi. ( o tarihte hiçbir
arkadaşta cep telefonu yoktu çünkü telefon piyasada yoktu )
Öğrencide hocamın okuduğu
dersi tekrar takrar dinleyerek hafızasına yerleştirirdi. Öğrenci derse ikinci
gelişinde, teyibinde boş bir kasetle gelirdi. Ders halkasında Sırası gelen
öğrenci dersine başlamadan önce kendi teyibini açar ona okurdu bu okumayı da
hocam dinlerdi hataları hemen uygun bir şekilde söylerdi.
Öğrencide hocamın ikaz ettiği harflere ağırlıkta
çalışırdı.
Ders öğle ve ikindi
namazından sonra başlardı, ders Mihrabın sağ tarafında hocamın hocası “Kurra” Hafız Abdurrahman gürses” kürsüsü
var, bu kürsünün yanındaki kapıdan içeri büyük medrese var, ders namazdan sonra
burada başlardı.
Medreseye giren öğrenciler
hemen büyük bir ders halakası yapardık, her öğrencinin teyibi yanında, kemali
edeple diz üstü otururduk,
Hocam medreseye girer
tebessümle selam verirdi, bizde selamına mukabelede yapardık. Rahmetli hocam
çok mütevazı, alçak gönüllüydü, kendisine mahsus masa ve sandalyesinde oturmaz
yerde otururdu.
Arkadaşlara kısa bir hal
hatır sorar, hemen ilk sırada kim varsa, başlayın derdi her bir öğrenciyle
teker teker ilgilenirdi, yeni derse başlayan arkadaşlar çok heyecanlanırdılar.
Hocam sıkılan öğrencisine
tebessüm ederek ha gayret heyecanlanmana gerek yok derdi. Ders dinlerken hiçbir
öğrencinin yüzüne bakmazdı, öğrenci tekrar derse gelişinde boş bir kasetle
gelir, teyibini sesini açar hocama dersini okur hocam, hangi harflerde hata
yapmışsa o harflerin tekrar çalışmasını söylerdi.
Bu ses kasette kalır öğrenci
eve gittiğinde ağırlıkta hocamın uyardığı harflere çalışır. Hocamın onayından
geçene kadar her bir öğrenci aynı derse devam ederdi.
“Bu birinci aşama” hocamın onayından geçtikten sonra ikinci aşama
başlar. Hocam öğrenci Kur’an-ı Kerime
çıkana kadar her dersini kasete okurdu.
İkinci aşama:
Allahu Ekber: diyerek, Yine elif den başlayarak bu sefer cezimli olarak, elif
harfini be harfinden başlayarak, eb-İb-üb-et-i üt-..diye bütün hafleri öğrencinin
teyibine okurdu
Öğrenci yine birinci şıktaki
gibi, dersi aynen kasetten hocamın dersini dinleyerek tekrar ederek öğrenir. Bu
ikinci derste hocamın onayından geçtikten sonra.
Hocam-Üçüncü aşamayı yine kasete okurdu. Allahu Ekber:diyerek, şeddeli olarak elif harfinden başlayarak.
Ebbe-İbbe-Übbe- diye yine bütün harfleri okur, bunuda öğrenci öncekiler gibi
kasetten dinler.
Hocam bunada onay verdikten
sonra Subhaneke duasından başlayarak devam
eder. Dualarda bittimi Eüzü besmele çekilerek Fatiha Suresi okunur.
Arakasından İhlas Suresinden
başlayarak Her bir öğrenci ister hafız olsun ister olmasın 30. cüzün hepsini hacamızın önünde ders olarak okurdu. Mülk Suresi, kıyame suresi, Fetih
surei,,Yasin surei, haşır suresinin son ayetleri, Bakara suresinin son iki
ayeti (yani amenerresülü.) Ayetelkürsi-den sonra, Hocamız bu aşamaya gelen
öğrenciye ayın duraklarından başlayabilirsin derdi.
“Kuran-ı Kerimde duraklar vardır. Bunlardan birtaneside ayın durağıdır. Ayın
durakları mevzu başıdır ayın durağından başlanır yine ayın durağında bitirilir,”
Öğrencide ayın durağından ayın durağına başlayarak dersini ona göre yapardı.
“Bu fakirde gün görende görev yapıyordum” yıllarca iki dolmuşla Beyazıt camiine gittim,
güngörenden bir dolmuşla top kapıya kadar giderdim, top kapıdan belediye
otobüsüne biner beyazıta giderdim, bazen zamanım olursa teyp elimde yürüyerek
de giderdim, yolda yürürken harfleride kendi kendime okurdum. (Hey gidi günler hey)
Hayatımın en mutlu anlarıydı bu zaman dilimleri. Çünkü aşkla ve şevkle gidiyordum Kıraat okumaya,
Kutsal kitabımı düzgün okumaya, hemde Kurra
Hafız İsmail biçerden bu benim için en büyük nimet rabbimin bana ihsanıydı.
Kutlu nebi “sizin en hayırlılarınız Kuran-ı Kerimi
öğrenen ve onu öğretendir.”buyuruyor. Bu
uzun vadeli bir iş, Bu iş tamamen farklı gönül işi, aşk olmadan meşk olmaz.
Kur’an-ı Kerime âşık olmak, Cebrail (a.s.) Kur’an-ı
Kerim’i Efendimize tecvitli ve maharîci huruflu bir şekilde kureyş lehçesine
göre getirdi.
Rahmetli hocamız Öğle ikindi
namazında sonra aşır şerif okurdu. Bizde hemen teyplerimize kayıt yapardık o
hocamın güzel sesinden Kuranı Kerim tilavetini eve gittiğimizde aşkla dinlerdik,
yıllar böylece ilim irfan yolunda su gibi akıp gitti. Rabbime sonsuz şükürler
olsun.
Siz değerli okurlarıma bir
kıvılcım olur düşüncesiyle meharici huruf ilmini sizlerle paylaştım.
Rabbim bizi Kuranı kerimin
nurlu yolundan ayırmasın.
Allahumme salli ala Muhammed’in ve ala
ali Muhammed
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
ERZURUM'DA HALI YIKAMA SİZE BİR TELEFON KADAR YAKIN
TOMURCUK HALI YIKAMA
0442 214 19 34
0533 371 19 33
IŞILTI HALI YIKAMA
0442 242 05 97
0530 175 3414
POLAT HALI YIKAMA
0534 334 59 08
0 507 046 83 47
BURSADAKİ TORTUM DEMİRCİLER KÖYLÜLERİNİ MİLLETÇE ALKIŞLIYORUZ
Bursa'da yaşayan köylülerimiz ayda bir 27 hane reisi olarak toplanıyor. Kuranı Kerim okuyor, dua ediyor, birbirlerinden haberdar oluyor.
FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ
FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder