BİR FATİHA DA SENDEN OLSUN

KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ? TIKLA DA GÖR

             Allah (cc), Kuran-ı Kerim’de Ankebut suresi   55. ayetinde:” Her canlı ölümü tadacaktır.”diyor. Bizler ve bu yazıyı siz...

01 Aralık 2010

KIRK KİTAPTAN DÖRT CÜMLE

Vakti zamâmnda bir filozof demiştir ki: Felsefeye dair kırk defter yazdım. Hiçbir faydasını görmedim. Bu defterler içinden kırk söz seçtim. Onun da faydası olmadı. O sözler arasında dört tanesini ayırdım, istediğim herşeyi ancak bunlarda buldum.
O sözlerden birincisi şudur: Kadınlara asla tam itimat etme. Kadın güvenilecek bir kabileden gelmiş bile olsa, onu yine güven beslemeye değer sanma. Çirkinse inanma, güzelse bel bağlama!.
(Günümüzde kadın, erkek eşit!.Acaba bu filozof bu görüşünde ısrar eder iniydi?!.)
O sözlerden ikincisi: Ne kadar çok olursa olsun mal ile mağrur olma (büyük-
lük taslama, böbürlenme). Çünkü mal ve servet birgün hâdiselerin rüzgâriyle darmadağın olur. Zenginlik geçici bulutlar gibidir. Geçici bulutlar mücevher yağdır-sa da akıllı insan ona gönül bağlamaz.
Üçüncüsü: Gizli sırlarını hiçbir dostuna açma. Çünkü dostlukların bozularak düşmanlığa döndüğü, dostluğun sona erdiği çok görülmüştür. Gizü şeylerini düşmandan saklamak nasıl gerekliyse, onları dostlarına açmakta ihtiyatlı bulunmak da o derece lüzumludur.
Dördüncüsü: Bilgiden başka hiçbir şeye heves etme. Faydasız şeylerden kaçın; sana zaruri olan ilmi kazanmaya çalış. Sana gerekli olmayan bilgileri elde etmeye uğraşma. Faydalı olan bilgiyi kazandıktan sonra da onun gereğince amel et!.

Hiç yorum yok:

ERZURUM'DA HALI YIKAMA SİZE BİR TELEFON KADAR YAKIN

TOMURCUK HALI YIKAMA
0442 214 19 34
0533 371 19 33

IŞILTI HALI YIKAMA
0442 242 05 97
0530 175 3414

POLAT HALI YIKAMA
0534 334 59 08
0 507 046 83 47

BURSADAKİ TORTUM DEMİRCİLER KÖYLÜLERİNİ MİLLETÇE ALKIŞLIYORUZ

Bursa'da yaşayan köylülerimiz ayda bir 27 hane reisi olarak toplanıyor. Kuranı Kerim okuyor, dua ediyor, birbirlerinden haberdar oluyor.
HABER YENİ FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ