BİR FATİHA DA SENDEN OLSUN

KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ? TIKLA DA GÖR

             Allah (cc), Kuran-ı Kerim’de Ankebut suresi   55. ayetinde:” Her canlı ölümü tadacaktır.”diyor. Bizler ve bu yazıyı siz...

12 Kasım 2010

SOSYAL GÜVENLİKLE İLGİLİ 33 SORUYA CEVAP

Bağ-kur esnaf emeklisi iken vefat eden anne veya babasından dolayı sözleşmeli öğretmen olarak çalışan bekar kız çocuğu yetim aylığı alabilir mi?
Sözleşmeli öğretmenler, (SSK.) sigortalı olarak çalışmaktadırlar ve 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendi kapsamında bulunmaktadırlar. Yeni ifade ile 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının ( a ) bendi kapsamında sigortalı sayılmaktadırlar. NOT: 657 sayılı Kanunun 4 ( B ) kapsamında olanlar devlet memuru değillerdir.
Sözleşmeli öğretmen olarak görev yapan bekar kız çocukları bağ-kur emeklisi vefat eden anne veya babalarından dolayı yetim aylığı alamaz.
Üniversiteyi bitiren kız ve erkek çocukları, memur emeklisi vefat eden baba veya annelerinden dolayı aylık almaya devam ederler mi?
Kız çocukları evlenmez ve devlet dairelerinde memur olarak göreve başlamazlarsa yetim aylıkları kesilmez, almaya devam ederler.
Erkek çocukları, öğrenimleri süresince en fazla yükseköğrenim ise 25 yaşını dolduracakları tarihe kadar aylık alabilirler, öğrenimi veya 25 yaşını doldurduklarında aylıkları kesilir, malul ve muhtaç durumda bulunan erkek çocuklar ise aylıklarını almaya devam ederler.
Babamdan veya annemden maaş alıyorum, sigortalı bir işe başlarsam aylığım kesilir mi?
Yetim maaşı alan kız çocukların sigortalı çalışmaları halinde aylıkları kesilmez, almaya devam ederler.
Erkek çocukları, öğrenimleri süresince en fazla yükseköğrenim ise 25 yaşını dolduracakları tarihe kadar aylık alabilirler, öğrenimi veya 25 yaşını doldurduklarında aylıkları kesilir, malul ve muhtaç durumda bulunan erkek çocuklar ise aylıklarını almaya devam ederler. Öğrenimleri süresinde sigortalı çalışan erkek çocukların aylıkları;
- Baba veya annelerinin hizmet süreleri 10 yıldan az ise kesilir.
- 10 yıldan fazla ise kesilmez.
Annemle babam boşandılar. Dedem vefat edince annem dedemden maaş almaya başladı. Bu arada babam vefat etti, annem dedemden dolayı maaş aldığı için sorun yaşar mı, birde mahkeme kararı ile anneye verilmişim, ben baba mirasından yararlanırmıyım?
Dedenizin devlet memuru hizmetinde bulunmuş ve hizmetleri de yetim aylığı bağlanması için yetiyor ise (5 yıl ve daha fazlası süre) anneniz evlenmediği sürece dedenizden aylık alabilir. Anneniz, babanızla boşandığı için babanızdan dolayı dul aylığı alamaz. Sizin mahkeme kararı ile anneye verilmeniz babanızdan dolayı yetim aylığı almanızı engellemez.
Kadrolu kadın devlet memuru olarak öğretmen mesleğinde 5434 sayılı Kanuna tabi olarak çalışmaktayım. Memur emeklisi öğretmen babamdan dolayı annemle birlikte maaş alabilirmiyim, Devlet memurluğundan emekli aylığı aldığımda babamdan da aylık alabilir miyim?
Kız çocukları devlet memuru olduğu sürece yetim aylığı alamaz.
Kendi emekli aylığı ile birlikte babasından dolayı yetim aylığı alamaz. Kendi aylığını veya babasından dolayı yetim aylığı fazla ise bunlardan birini tercih etme hakları bulunmaktadır.
Babam SSK. Emeklisiydi vefat etti, bende SSK.sigortalıyım, şu anda babamın maaşını alabilecekmiyim?
Babanızdan yetim aylığı alabilmeniz için sigortalı çalışmamanız ve bu çalışmanızdan dolayı aylık veya gelir almamanız gerekmektedir.
Memur eşinden dolayı dul aylığı, kendi çalışmalarından dolayı da bağ-kur aylığı alan kişi ölen sigortalı babasından dolayı yetim aylığı alabilir mi?
Babasından dolayı aylık alamaz.
Annemle birlikte iki kardeş maaş almaktayız. Benim aylığım kesildi, kesilen tutarlar annem ve kardeşime ödenecek mi?
5434 sayılı Kanuna göre aylık oranları;
1 Dul eş 2 Yetimde; Eş % 50, Yetimlerin her birine % 25, Toplam % 100
1 Dul eş 1 Yetim kaldığında; Eş % 60, bir yetim % 30 olmak üzere, Toplam % 90
olmaktadır.
Temmuz 2010 memur maaş katsayısı üzerinden en düşük dul ve yetim aylığı miktarları şu şekildedir.
Dul veya yetim 1 kişi ise 690,96 TL.
Dul veya yetim 2 kişi ise 777,33 TL.
Dul veya yetim 3 kişi ise 863,70 TL.
Bu tutarlara ayrıca 5454 sayılı Kanun gereği % 4 eklenmektedir.
NOT: Dul eş, memur emeklisi veya memur konumunda çalışıyor ise her durumda aylık oranı % 50 olur, diğer hallerde tek dul kişi olur ise % 75, bir dul bir yetim olursa dul eşin oranı % 60, bir dul iki yetim olursa dul eşin oranı % 50 olur.
Saglık teşkilatında bilindiği gibi 4 C ve sözleşmeli kapsamına devlet memurlarının geçişi zorlanmaktadır. Aile hekimliği kapsamında. Bu durumda devlet memurluğundan 4B-4C veya sözleşmeli ye geçen devlet memurları emeklililiği geçiş sürecinde hak etmiş iseler bile emekli ikramiyesi alamaz mı. selamlar....
Hizmet yılımı doldurup tazminatımı alarak memurluk emekli maaş günümün gelmesini bekleyebilir miyim. Bu süre zarfında istediğim yerde sigortalı olarak çalışmayabilirim.
Memurluk için emekli olunabilmesi için, hizmet yılının tam doldurulmuş olması, ayrıca emeklilik yaşının da dolması gereklidir. Hizmetler kadınlar için 20, erkekler için 25 yıl olmaktadır.
Şayet, 8.9.1999 sonrası ve 5510 sayılı Kanun öncesi göreve giren kişiler ise, bunlardan kadınlar 58, erkekler 60 yaşına tabi olacaklar, her ikisi için de hizmet sürelerinin toplamı 25 yıl olması gerekecektir.
Hizmet ve yaş dolmadan emekli aylığı bağlanmaz, ikramiye de ödenmez.
Hizmetini dolduran kişi görevden ayrılabilir ve yaşını dışarıda bekleyebilir. Bu bekleme süresinde sigortalı çalışır ise son yedi yıllık süre içerisindeki hizmetlere bakılır, 3 yıl 6 aylık bir sürede sigortalı çalışılır ise bu durumdaki kişinin aylığında sigortalılar hakkında uygulanan kanun dikkate alınır, memurluk hizmetine de emekli ikramiyesi alamaz. 3 yıl 6 aylık bir süreden az çalışır ise memurlar hakkında uygulanan kanun aylık bağlamada dikkate alınır, ancak yine memurluk hizmetine emekli ikramiyesi alamaz.
10 yıllık memurluk hizmetim var, görevimden ayrılır ise ve geri kalan süreyi dışardan para yatırmak suretiyle emekli olabilir miyim?
Kadın memurlar, 20 hizmet yılını tamamlayana kadar isteğe bağlı iştirakçi olabilirler, 20 hizmet yılını ve yaşını da doldurur ise emekli aylığı bağlanır.
Erkek memurlar, 25 hizmet yılını tamamlayana kadar isteğe bağlı iştirakçi olabilirler, 25 hizmet yılını ve yaşını da doldurur ise emekli aylığı bağlanır.
İsteğe bağlı iştirakçilikte hiçbir konumda çalışmama şartı aranmaktadır.
Ben devlet memuruyum eşimi 2004 de kaybettim. vefat ettiğinde 6 yıllık memurdu. Aylık alma gibi durumum var mı?
Dul aylığı bağlanmasında daha önce aranılan 10 yıl şartı, 5510 sayılı Kanunla artık 5 yıl olarak aranmaktadır. Bundan önce vefat eden eşten dolayı aylık bağlanmadığı için toplu bir para ödemesi yapılmaktadır. Bu sebeple, bu parayı Sosyal Güvenlik Kurumuna iade neticesinde eşten dolayı dul aylığı bağlanması muhtemel olacaktır.
Yetim kız çocuğu olarak aylık alırken evlenmem nedeniyle aylığım kesildi ve evlenme ikramiyesi aldım. Boşanmam neticesinde yeniden yetim aylığı aldım, yeniden evlenmem halinde evlenme ikramiyesi alabilir miyim?
Evlenme ikramiyeleri bir defalık yapılan ödemeyle sınırlı olduğundan, ikinci evliliğinizde aylığınız kesilir, ancak evlenme ikramiyesi tutarını alamazsınız.
Evlenme ikramiyesi alınabilmesi için yetim aylığı alma şartı var mıdır. Aylık kesildikten sonraki bir tarihte evlenirse evlenme ikramiyesi alınır mı?
Evlenme ikramiyesi ödenmesi, aylığın kesilmesine bağlı bir ödeme şekli olduğundan, bir sebeple aylığı kesilen kişiye yapılan ödeme olduğundan, sonraki bir tarihte evlenme halinde evlenme ikramiyesi ödenmez.
Eşimden dolayı dul aylığı almaktaydım. İkinci bir evlilik yapınca kesildi, şimdi ayrıldım. tekrar vefat eden ilk eşimden aldığım aylığı alabilir miyim. Emekli sandığından aylık alıyordum?
Memur emeklisi ilk eşinizden dolayı aylık talebinde bulunmanız halinde aylık almanız mümkündür.
Babam vefat etti ama hiçbir güvencesi yoktu acaba annem dul aylığı alabilir mi?
Herhangi bir şekilde çalışması bulunan ve dul aylığı bağlanabilmesi için gerekli olan hizmet süresini de tamamlayanların vefatlarında dul aylığı bağlanabilir. Hiçbir sosyal güvencesi olmayanların vefatlarında dul eşlerine ve yetim çocuklarına aylık bağlanmaz.
Ancak, 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanabilmek için ilgili Kaymakamlığa müracaatta bulunması mümkündür.
babam bağ-kur emeklisi idi vefat etti, annem ondan maaş alıyor, annemin babası da bağ-kur emeklisi annem babasından yetim maaşı alabilir mi?
İki aylığı alması mümkün görülmemektedir.
babam ssk emeklisi idi, annem babamdan dul aylığı alıyor, annemin babası da ssk emeklisi, annem babasından yetim aylığı alabilir mi
İki aylığı alması mümkün görülmemektedir.
Anne ve babadan ölüm maaşı alabilmek için anne ve babanın sigortalı mı olması lazım, yoksa annenin ssk, babanın emekli sandığına tabi mi olması lazım, yoksa her ikisinin de emekli sandığı veya her ikisinin de ssk lı olması durumunda da ölüm aylığı alınabiliyor mu.
Anne veya babanın her ikisi de sigortalı ise birinden aylık alınabilir, memur ise yine birinden aylık alınabilir, birisi sigortalı birisi memur ise, yetimler yalnızca birisinden aylık alabilir.
Emekli Sandığından malulen emekli olan birinin ölümü durumunda eşi yoksa çocuklarına maaş ne kadar kalır.Yani maaşın yüzde yüzü verilir mi?
Tek yetim % 50
2 Yetim % 40’ardan % 80
3 Yetim % 100 eşit paylaştırılır.
Temmuz 2010 memur maaş katsayısı üzerinden en düşük yetim aylığı miktarları şu şekildedir.
yetim 1 kişi ise 690,96 TL.
yetim 2 kişi ise 777,33 TL.
yetim 3 kişi ise 863,70 TL.
Bu tutarlara ayrıca 5454 sayılı Kanun gereği % 4 eklenmektedir.
Malulen işçi emeklisi babam vefat etti, annem evlenmedi, çocukları olarak öğrenciyiz, Dul ve yetim maaşı alabilir miyiz. buna çok ihtiyacımız var.
Dul ve yetim maaşı almanız mümkündür. Sosyal Güvenlik Kurumuna müracaat edilmesi gerekir.
Emekli aylığı alıyorum, bir işyerine tabi çalışmak istiyorum, aylığım kesilir mi?
Çalışılacak işyeri özel sektöre tabi bir işyeri ise emekli aylığı kesilmez, kamuya ait kurumlar, şirketler, fonlar, bütçeden yardım alan yerler ise emekli aylığı kesilir.
Memur emeklisi babasının vefat etmesi durumunda yüzde 80 sağlık raporu olan yetim çocuk için bağlanacak aylık miktarı nedir
Tek yetim olması halinde aylık oranı % 50 dir Temmuz 2010 memur maaş katsayısı üzerinden en düşük aylık 690,96 TL. olmaktadır. Bu tutara ayrıca % 4 ilave yapılmaktadır.
Ayrıca bu tutara ek olarak, 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunun Ek Madde 1 hükmünden yararlanmaları da gerekecektir.
Ek Madde 1 - (Ek:1/7/2005 - 5378/25 md.)
65 yaşını doldurmamış olmakla birlikte;
a) Başkasının yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek şekilde özürlü olduklarını tam teşekküllü hastanelerden alacakları sağlık kurulu raporu ile kanıtlayan, 18 yaşını dolduran ve kanunen bakmakla mükellef kimsesi bulunmayan özürlülerden; her ne ad altında olursa olsun her türlü gelirleri toplamının aylık ortalamasına göre bu Kanunun 1 inci maddesinde belirtilen gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutardan daha az geliri olanlara, bu Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenecek aylık tutarının % 300'ü tutarında,
b) 18 yaşını dolduran, kanunen bakmakla mükellef kimsesi olmayan ve herhangi bir işe yerleştirilememiş olan özürlülerden; her ne ad altında olursa olsun her türlü gelirleri toplamının aylık ortalamasına göre bu Kanunun 1 inci maddesinde belirtilen gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutardan daha az geliri olanlara, bu Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenecek aylık tutarının % 200'ü tutarında,
c) Her ne ad altında olursa olsun her türlü gelirleri toplamının aylık ortalamasına göre bu Kanunun 1 inci maddesinde belirtilen gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutardan daha az geliri olduğu halde, kanunen bakmakla yükümlü olduğu 18 yaşını tamamlamamış özürlü yakını bulunanlara, bakım ilişkisi fiilen gerçekleşmek kaydıyla bu Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenecek aylık tutarının % 200'ü tutarında,
Aylık bağlanır.
65 yaşın doldurulmasından önce bu madde hükümlerine göre bağlanmış olan aylıkların aynı şekilde ödenmesine devam olunur. Bu Kanunun 1 inci maddesine göre aylık bağlananlardan başkasının yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek kadar özürlü olduklarını tam teşekküllü hastaneden alacakları sağlık kurulu raporu ile kanıtlayanlara da birinci fıkranın (a) bendine göre aylık bağlanır. Aylık bağlanmasına esas özürlülük oranı değişenlerin aylıkları durumlarına göre yeniden tespit olunur. Özürlülük oranı, bu Kanuna göre aylık bağlanması gereken oranın altına düşenler ile birinci fıkrada belirtilen aylık ortama gelir tutarından fazla gelir elde etmeye başlayanların aylıkları kesilir.
Aylık hakkından yararlanan 18 yaşından küçük özürlülerin yalnızca kendileri bu Kanunun 7 nci maddesinde belirtilen tedavi hakkından yararlanır. Ancak, bu madde hükümlerine göre aylık alanlardan herhangi bir sosyal güvenlik kurumunun tedavi yardımı kapsamında bulunanlara tedavi yardımı yapılmaz.
Bu Kanunun 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8 inci maddeleri birinci fıkra hükümlerine göre aylık ödenecekler hakkında da uygulanır.
(Değişik son fıkra: 17/4/2008-5754/92 md.) Bu maddenin birinci fıkrası hükümlerine göre aylık almaya hak kazanacak şekilde özürlü olduğunu belgeleyen ve herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan yetim olarak aylık veya gelir almakta olan çocuklardan bu kurumlardan aldıkları aylık veya gelir toplamı tutarları bu madde gereğince durumlarına göre ödenebilecek tutardan daha az olanlara; aradaki fark ilgili sosyal güvenlik kurumu tarafından (birden fazla sosyal güvenlik kurumundan aylık veya gelir alanlar için yalnızca tercih edecekleri bir sosyal güvenlik kurumu tarafından) ödenir ve bu şekilde ödenen tutarlar Hazineden tahsil edilir.”
Vefat eden ssk emeklisi bir kişinin annesi aylık talebinde bulunuyor, annenin hiçbir geliri yok fakat baba ssk'dan emekli aylığı alıyor. Baba ssk'dan aylık aldığı halde yine de anneye oğlundan aylık bağlanır mı?
5510 sayılı Kanun, 34 üncü madde (d) bendinde yer alan kanun ifadelerine göre, baba aylık alamaz, babanın geliri ortak değerlenir, bu gelirin yarısının tutarı asgari ücretin net tutarından az ise evli olsa dahi annenin aylık alması gerekecektir.
“d ((Değişik: 17/4/2008-5754/21 md.) Hak sahibi eş ve çocuklardan artan hisse bulunması halinde her türlü kazanç ve irattan elde etmiş olduğu gelirinin asgari ücretin net tutarından daha az olması ve diğer çocuklarından hak kazanılan gelir ve aylıklar hariç olmak üzere gelir ve/veya aylık bağlanmamış olması şartıyla ana ve babaya toplam % 25'i oranında; ana ve babanın 65 yaşın üstünde olması halinde ise artan hisseye bakılmaksızın yukarıdaki şartlarla toplam % 25'i,
oranında aylık bağlanır.”
5434 sayılı kanuna tabiyim ve 5 yıllık çalışmışlığım var. Şu anda ben 10 yıllık süreye mi tabiiyim yoksa 5 yıla mı tabiyim, yarın ölürsem eşime aylık bağlanırmı.
Halen görevde olan devlet memurlarının vefatlarında dul ve yetimlerine aylık bağlanabilmesi için 5 yıl hizmet yeterlidir.
Lisans dönemimde yetim aylığı adı altında bu maaştan yararlandım, okulumdan mezun oldum yeni yüksek lisansa başlayacağım,yaşım 21 ; tekrardan bu maaş için başvurum kabul edilir mi?
Mastır ve lisans üstü uzmanlık öğrenimlerinde geçen sürelerin tamamı yükseköğrenimden sayılmaktadır. Ancak, bir yükseköğrenimin bitirilmesinden sonra ikinci bir yükseköğrenimde geçen süreler ile doktora veya ikinci defa yapılan mastır veyahut lisans üstü uzmanlık öğreniminde geçen sürelerde yetim aylığı ödenmemektedir.
Emekli sandığından emekli olmuş bir kişinin eşinin ölümü durumunda emekli kişiye ölüm yardımı ödenirmi?
Ölüm yardımı, emeklinin kendisinin vefat etmesi durumunda ödenir, emeklinin eşinin ölümünde ölüm yardımı ödenmez.
657 ye 4/b li personelin emekli ikramiye ve kıdem tazminat hakkı var mı?
Emekli ikramiyesi veya kıdem tazminatı ödenmez, ancak iş sonu tazminatı ödenir.
Emekli aylığı almaktayım, kendi adıma bir işyeri açmak istiyorum emekli aylığım kesilir mi.
Emekli aylığı kesilmez, yalnızca sosyal güvenlik destek primi kesilir.
Emekli aylığı almaktayım, kendi adıma avukat veya noter olarak faaliyetim olacak. emekli aylığım kesilir mi.
Emekli aylığı kesilmez, yalnızca sosyal güvenlik destek primi kesilir. Avukat ve noter olanlardan bu faaliyetleri 5510 sayılı Kanundan önce ise emekli aylığı ve sosyal güvenlik destek primi kesilmez.
Emekli aylığıma haciz konulur mu?
5510 sayılı Kanundan sonra 2008 yılı Ekim ayı başından itibarin haciz konulamaz, ancak haciz konulmasına ait karar var ise bu kararın ilgili icra dairesinden kaldırılması gerekir.
Yüzde 40 özürlü roporuyla devlet memurluğuna girdim 5 senedir devlet memuruyum şimdi ben 15 yılda mı 18 yılda mı emekli olabileceğim
% 40 raporuyla devlet memurluğuna girdiğinizden 15 yıldan sonra emekli olabilirsiniz.
1997 yılında sigorta girişim var ancak sadece 1 ay prim yatırılmış, 2000 yılında memur olarak göreve başladım. bunun bana ne gibi faydası olabilir
Hizmet ve yaş yönüyle faydası olacaktır. Ayrıca, 5434 sayılı Kanunun kademeli geçiş maddesi olan geçici 205. maddeye tabi olacaksınız, böylece 60 yaşa tabi olmayacaksınız.
8.9.1999 tarihinden önce SSK'ya bağlı olarak çalışıyor ise emeklilik için 60 yaş şartı var mıdır yine? 27.09.1999 tarihinde kadrolu öğretmenliğe başladım ve evvelinde de 2 sene özel bir kurumda öğretmenlik yapıyordum. Hatta SSK giriş tarihim 1987. Bu koşullar altında yukarda bahsi geçen 60 yaş şartı beni de kapsıyor mu acaba?
60 yaş şartına tabi olmayacaksınız, hizmet ve yaş tespitiniz 5434 sayılı Kanunun kademeli geçiş maddesi olan geçici 205. maddeye göre yapılması gerekecektir.

Hiç yorum yok:

ERZURUM'DA HALI YIKAMA SİZE BİR TELEFON KADAR YAKIN

TOMURCUK HALI YIKAMA
0442 214 19 34
0533 371 19 33

IŞILTI HALI YIKAMA
0442 242 05 97
0530 175 3414

POLAT HALI YIKAMA
0534 334 59 08
0 507 046 83 47

BURSADAKİ TORTUM DEMİRCİLER KÖYLÜLERİNİ MİLLETÇE ALKIŞLIYORUZ

Bursa'da yaşayan köylülerimiz ayda bir 27 hane reisi olarak toplanıyor. Kuranı Kerim okuyor, dua ediyor, birbirlerinden haberdar oluyor.
HABER YENİ FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ